Usein kysytyt kysymykset

Mikä on Helppi?
Helppi on 4H- yhdistyksen tarjoama palvelu, jonka kautta voit helposti tilata nuoren auttamaan arjen askareissa. Helppi-sovellus ladataan sovelluskaupasta ilmaiseksi. Sovelluksen tarkoituksena on yhdistää palveluiden tarvitsijat, sekä innokkaat, tehtäviinsä perehdytetyt nuoret.

Millä alueilla Helppi toimii?
Kirjautumalla Helppiin saat selville alueesi 4H-yhdistyksen tilattavissa olevat palvelut. Toimintaa laajennettaan asteittain koko ajan. Mikäli alueellasi ei siis toistaiseksi ole saatavilla Helpin palveluita, ole huoleti! Helpin tavoitteena on laajentua koko Suomen alueelle.

Mitä palvelua voin tilata Helpin kautta?
Helpin kautta voit tilata nuoria esim. kotisiivoukseen, lemmikkien hoitajaksi, puutarhanhoitotehtäviin, lumitöihin, nurmikon leikkaajaksi jne. Kirjautumalla Helppiin saat selville tämänhetkiset tilattavissa olevat palvelut!


Mitä palvelu maksaa?
Hinta (sis. alv 24 %) 1.2.2022 alkaen:

  • 33,90€/h arkisin klo 06—18
  • 38,56€/h arkisin klo 18—21
  • 41,64€/h lauantaisin
  • 67,43€/h sunnuntaisin

Hinta on kaikissa palveluissa sama.

Miten tilaus siis tehdään?
Kun rekisteröidyt Helppiin, löydät jokaisen palvelun omat kuvakkeet sovelluksesta. Valitse haluamasi palvelu ja pääset tekemään tilauksen.

Uskaltaako Helppiin kirjata kaikki omat tiedot? Ketkä ne näkee?
Kyllä uskaltaa, tietosi näkyvät vain 4H-yhdistykselle sekä tilaamaasi keikkaa tarjoaville nuorille. Voit kirjoittaa kaupunginosan, missä tarvitset palvelua ja sopia tarkennukset työntekijän kanssa chat-keskustelun kautta. Tämän keskustelun näkevät työntekijäksi valitun nuoren lisäksi 4H-yhdistyksen toiminnanjohtaja sekä nuorisotoiminnan koordinaattori.

Mikä chat?
Chat-keskustelu on Helppi-sovelluksesta löytyvä palvelu, missä voit keskustella nuoren kanssa aikataulusta ja tarkentaa esim. osoitetiedot ja työnkuvan.

Ketkä palvelua tuottavat?
4H-yhdistyksen palveluksessa olevat nuoret työntekijät. Kaikki nuoret on koulutettu ja perehdytetty työpalvelutehtäviin. 4H-yhdistys toimii nuorten työnantajana ja hoitaa työnantajavelvollisuudet nuoria kohtaan.

Voinko itse valita työntekijän?
Kyllä! Voit selata työntekijöitä,  lukea heistä lisätietoa heidän profiileistaan ja jättää kohdennetun tilauksen haluamallesi nuorelle.


Miten työturvallisuus? Vakuutukset?
4H-yhdistys vastaa nuorten työturvallisuudesta ja nuoret on koulutettu noudattamaan työturvallisuussäädöksiä. Asiakas on omalta osaltaan vastuussa nuorten työturvallisuudesta, että työntekopaikka on turvallinen sekä mahdolliset asiakkaalta tulevat työkoneet ja - välineet ovat kunnossa ja täyttävät turvallisuussäädökset.

Miten maksan tehdyn työn?
Kun asiakas on kuitannut tehdyn työn, 4H- yhdistys lähettää laskun heille. Lähiaikoina Helppiin päivittyy myös mahdollisuus maksaa kortilla. Tästä tiedotetaan sovelluksen kautta lisää.

Onko palvelu kotitalousvähennyskelpoista?
Kyllä on. Maksettu lasku toimii tositteena kotitalousvähennystä varten. Kunhan korttimaksu päivittyy Helppiin, jokaisesta kortilla maksetusta tilauksesta lähetetään kuitti asiakkaan sähköpostiin.

Mistä nuoret saavat työvälineet?
Lähtökohtaisesti työt tehdään aina asiakkaan välineillä. Asiakkaan vastuulla on, että välineet ovat kunnossa ja täyttävät työturvallisuuden asettamat vaatimukset. Tarvittaessa asiakas perehdyttää nuoren käyttämään tarvittavia koneita/laitteita.

En osaa/pysty käyttämään Helppiä. Pystynkö tilaamaan nuoren töihin muulla tavalla?
Ei hätää! Jos Helpin käyttö ei onnistu, otamme edelleen töitä vastaan myös puhelimitse. Teemme tilauksen puolestasi. Palvelemme teitä puhelimitse maanantaista torstaihin klo 12—14 puh. 040 585 6605